17 Ekim, 2006

Ramazan Gezintileri-1


Her zamanki sistem yine kafasına göre upload etti resimleri.Ben gezimizi yine de sırasıyla anlatacağım...Uzun zaman önce planlanan düzenlediğimiz bir geziydi bu.İlk durağımız Sultanahmet de bulunan DEDEEFENDİNİN EVİ idi.Öncelikle ev eski türk evi olma özelliği taşıyordu.(En alttaki resim)İçeriye adımınızı atar atmaz,ney nameleri sizi kolayca etkisi altına alıyor.

En alt resimde görüldüğü üzre ev eski ahşap bir ev ama mistik bir hava var içerde.Hem "huşu" hemde bir tuhaf atmosfer.Belkide ahşabın verdiği karanlık olabilir.Kapıda sizi oranın müdürü güler yüzlü bir bey karşılıyor ve kendisi tatlı bir dille dedeefendinin dede olabilmek için çektiği 1001 çileyi anlatmaya başlıyor tıpkı masal gibi..Onu dinledikten sonra sanki onu daha rahat tanıyormuş gibi rahat rahat geziyorsunuz evi..Hayatını öğrenince onu da tanıyorsunuz sanki..."Gülnihal" isimli bestenin ona ait olduğunu bilmiyordum ben mesela ,orada çalınca anladım..Bu arada başka ilginç olanda evin tuvaletleri giysi dolabının içindeydi..Orada çok güzel zaman geçirdik.Hafta sonları da canlı tasavvuf müziği varmış ve herkese açıkmış..İlgilenenlere duyurulur...


İkinci durağımız Darphanede bulunan İFSAK tarafında düzenlenen fotoğraf sergisiydi.Sergide gerçekten inanılmaz fotoğraflar vardı.Hele şu resmini çektiğim kadın erkek iletişimsizliği..anlatmakla olmaz gidip görmeniz lazım..Oradan sonra ARKEOLOJİ MÜZESİ ne geçtik.

Bir kaç yıl önce müdürümüz göreve başladığında genel kurul toplantısında "İstanbul da olup da Arkeloji müzesini gidip görmeyen varsa onu şiddetle kınarım "demişti. Çok haklıymış.Bende o cümleyi duyunca utanmışdım zaten..Geç de olsa Dünya tarihine şahit olabildim..Dünyanın dört bir yanından turistler geziyordu içerde ellerinde kitaplar..öyle bizimkiler gibi boş boş gezip..."VAY ANASINI NELER DE YAPMIŞLAR" boyutunda değildi yani...Bu resmini çektiğim lahitde çok etkiledi beni."AĞLAYAN KADINLAR LAHİTİ"
href="http://photos1.blogger.com/blogger/7009/2527/1600/collage2.9.jpg">


Oradan da ARASTA ÇARŞISI na geçtik ,tıpkı kapalı çarşı gibi sıra sıra turistik eşyalar satan mağazalar vardı ki daha önce buranın varlığından bile haberim yokdu...Özellikle de el işi ile bezenmiş çanta ve ayakkabılar müthişdi..Bir o kadar da pahalı

Son durağımız ise Arasta Çarşısının karşısında bulunan Sultanahmet Sarayı isimli hem otel hemde restaurantdı ki burada iftarımızı yaptık.Çok güzel bir manzarası olan tarihi dokusu olan hoş bir mekan.İlk resimde görüldüğü üzre .Mekandan çıkar çıkmaz karşınız da tüm azameti ile Sultanahmet..

Her ramazan Sultanahmete gitmek isterim ama kalabalık dan dolayı hep vazgeçeriz.Neyseki bu sene doya doya ramazanda sultanahmeti yaşayabildim.Sıkıntılı günlerden sonra iyi geldi..Herkese şiddetle tavsiye olunur.

Comments:
NİYE BİLMİYORUM RESİMLERİ GÖRÜNCE BİR HÜZÜN ÇÖKTÜ . GÜLNİHAL ÇOK GÜZELDİR GERÇEKTEN.
İYİ RAMAZANLAR
 
Biz Ramazan'ın son günü olacağız İstanbul'da pazar günü de çok kalabalıktır gidilmez, imrendim... Ramazanda bir başka olur Sultanahmet...
Ne güzel gezmişsiniz, hep böyle güzel günler dilerim...
 
Sultanahmedin benim için ayrı bir yeri vardır... Babam Sultanahmetli çünkü. Orada doğmuş, orada çocukluğu ve gençliği geçmiş. Annem yeni gelin olduğunda İstanbul'a gezmeye gelirlermiş ve babam ona İstanbul'u yürüyerek gezdirirmiş! O günleri hep anlatırdı annem.

Ben de eşimle bazen Sultanahmet'e gideriz, sonra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısını gezeriz. Bizi turist sanıp mal satmaya çalışan adamların bizi rahatsız etmeleri bile eğlendirir aslında. Sonra yazları sokaklarda yayılı turistik publarda bir bardak soğuk bira içmek de keyiflendirir beni, turistleri, satıcıları gözlerim, ülkenin bir başka tarafını bu şekilde izlemek hoşuma gider...

Geziniz çok hoş olmuş, bunu daha sık yapmalıyız aslında:-)
 
Sultanahmete gitmeyi çok istiyorum ama benim tembel eşim bir türlü götürmeye yanaşmıyor yanımada gidecek kimseyi bulamadım kaldı bu sene :S sen ne güzel anlatmışsın gezmiş kadar olduk eline sağlık :)
 
Aldı götürdü yazın beni. Benim çocuklugum da Sultanahmet'te gecti. Orada babamın dükkanı vardı. Bir sene oncesine kadar da İstanbul'daydım. Kapalıçarşıyı, Mısırçarşısı, Beyoğlunu, Fransız Sokagını, Salacagı her yeri cok özledim... Seninle tekrar gezmiş oldum:)
 
sultanahmete ben cok gittmek istiyorum, bir türlü firsat olmadi. Esim gezmis görmüs oralari ama ben hala hayalini kuruyorum, ALLAH nasip ederse, seneye türkiye ye gelirsek, gezecem bütün istanbulu.

Resimler harika, ne güzel de yapmissiniz bu gezmekle. Hersey gönlünce olsun canim.
 
özlemisim, gezip gördüm ama yinede böyle görmek tekrar iyi geldi:)) ne güzel firsatlariniz var, oralari görmek gibi..ama bizim bu sansimiz bazen senede bir kere bazende iki senede bir..
 
Harika olmuş bu gezi...
 
Ayy ne güzel iyi gezmişsiniz...Resimleride görünce kendim gitmiş kadar oldum...
 
ne guzel gezmissiniz. bizimde bir müzeler planımız var utkuyu götürelim artık diyoruz kısmetse ramazandan sonra artık.
 
Çok severim oraları, yıllar var gitmeyeli Age. Baharda gidebiliriz belki biz de.
 
Bahsettigin hicbi yerden haberdar degilim. :( Sultanahmet adliyesinde stajim baslayinca gidiyim ben de...
 
Peace,hüzün konusunda haklısın aslında,bende aynı şekilde hissettim sebebini bilmiyorum ama ...

Nilüfer,keşke zaman ayırıp gidebilseniz..=)

Renkler, baban tarih gibi desene..Çok şanslısın,oraları anlatıyordur sana..Bir başka olsa gerek Sultanahmet de çocukluk.
 
Nes,çok haklısın erkekler bu konuda biraz tembel sanırım..Ama ben kararlıyım artık kendim kızım için en azından gezeceğim İstanbul u karış karış..=)

Ceyda İstanbul lu olup da İstanbul dan uzak olmmak çok zor olmalı..Sultanahmetli olmak da ayrı bir gurur bence..

Sevlaycım,İstanbul da yaşıyoruz ama inan burada bir yerden bir yere gitmek adeta kabus..Şu ulaşım derdini bir çözseler rahat edeceğiz ama ne zaman ?Allah kerim..

Birten,ne kadar gezip görsede bence sık sık gidilip yaşanılacak bir atmosfer,tarihin bir parçası olmak gibi...

Gün,Gamzecm,hakikaten bende çok mutlu oldum hep gitmek istiyordum şarj oldum adeta..=)


Sevilcim ,evet mutlaka çocuklarımızı götürüp gezdirmeliyiz özelliklede Arkeoloji Müzesine...

Annelog belki bizde katılırız size??

Bani,git mutlak en son da TAhtakale Hamamında İstanbul kafe de bir kahve iç=)
 
Age,
harika bir gezi olmuş. Ben oralara gidiyorum ama Dede Efendi'nin evini bilmiyordum. Bayramdan sonra mutlaka gideceğim:)
 
agecim,bak bana diyodun Sultanahmet'e gittin ne güzel diye sende gitmişsin çok sevindim senin adına.Hem mercümeğede iyi gelmiştir.Hep gez valla.Öpüyorum sizi:)
 
Damlacım git mutlak ama hafta sonu ,tabi eğer ramazandan sonrada dinletiler devam ediyorsa...

Zilli HAnım,Senden kıskandım zaten..=))
 
rahmetli buyuk ananeminde evinin banyolari giysi odalarinin icindeydi, cok mistik bir hava veriyordu.. simdi sen yazinca aklima geldi, cok duygulandim... hersey cok guzel gozukuyor, darisi bizim gibi goremeyenlerin basina:)
 
Banuşum ne ilginç ama::Giysi dolabında tuvalet,gün ışığı girmeyince rahatsız oldum ben =)
 
Sevgili Ageciğim,

Ne yazık ki babamı kaybedeli yıllar oldu. Ama eskiden anlatırdı tabi. Annem de ondan duyduklarını anlatır. Çok eski bir resmi var babamın Sultanahmette, 2 yaşında çekilmiş. Alman tursit kadın ona şeker vermiş. Daha önce verdiği şekeri saklayıp yine isterken çekilmiş, çok şirin...
 
Bin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesinde, kainatın yaratıcısı ve alemlerin Rabbi bağışlayıcı ve acıyıcı yüce Allah tüm dualarınızı kabul etsin.
 
Çok güzel bi gezi olmuş Age. Öğrenciyken her gün Beyazıta gidip geliyordum. Tabii o zamanlar Sultanahmet, Kapalı Çarşı ve civarını hep gezerdik. Ramazanda arkadaşlarla biz de Sultanahmete giderdik iftar için. Bak beni o yıllarıma götürdün:) Çok güzel günlerdi. Ama okul bittiğinden beri hiç gitmedim oralara bi daha. Halbuki dediğin gibi o kadar gezilecek yer var ki. Nedense yurtdışına çıktığımızda haldır haldır müzeleri, kiliseleri vs. geziyoruz elimizde kitapçıklarla. Oysa aynısını bu güzel şehrimizde de yapabiliriz. Kendi adıma konuşayım, İstanbul'da yaşıyorum, ama hiç de öyle tarihi yerlerini gezmedim şimdiye kadar. Ne kötü değil mi? Artık biz de kendimize bi program yapmalıyız:) En azından çocuklar için de güzel bi anı olur.
 
ya Age'cim, ancak okudum ben, mercimeğe çok geçmiş olsun...
 
Renkler ,allah rahmet eylesin babacığına..Ne güzel böyle anıların olması ..


Sevilaycım hepimize hayırlı kandiller..

Mercan çok haklısın bende on yıldır İstanbuldayım sayılıdır tarihi gezintilerimiz,bütün dünya İstanbul a koşarken...=)

Huysuz,çok teşekkür ederim,atlattık ama sarsıldık..
 
RAMAZAN BAYRAMINI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLAR , NİCE NİCE BAYRALAR DİLERİM...

SEVGİLERİMLE
İZMİR'Lİ KUĞU
 
Teşekkürler Gamzecim,bende senin ve ailenin bayramını kutlarım..
 
istanbul böyle biryer işte yaşarsında gezmeye kalkınca tatil gibi olur. ne güzel

nimet
 
Ailen ve sevdiklerinle birlikte mutlu bayramlar age....
 
Nimetcim doğru söylüyorsun,İstanbul böyle bir yer işte,hem kızarsın hemde terkedemezsin =)

Zeyno,çok teşekkür ederim sana ve ailene de iyi bayramlar..
 
Yorum Gönder



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

illa okumam lazım
HEY GİDİ GÜNLER