14 Kasım, 2006

Oh beaa.........=)


AVEA reklemındaki dede ne güzel OH BEEE diyor değil mi, ne kadar içten ...

Benimki de o kadar içten.......

Çünkü.... sonunda pazara gitmeyi başardık..Her hafta pazarın olduğu gün bir mazeret, bir toplantı bir şey çıktı neredeyse eylülden beri.....Geçen hafta müsaitdik,bu kez de hava iyce karardığı için cesaret edip gidememişdik.


Ama ben pazara gitmediğim haftalarda o kadar huzursuz oluyorumki, marketlerin beklemiş ve kimi zaman pörsümüş meyve sebzesini alıyorum ama gönülsüzce....Geçen yıl sebzenin geldiği günleri keşfetmişdim ama bu sene yoğunluktan farkında değilim....Hafta sonları gidip alıyoruz ne çıkarsa bahtımıza....

Aslında bugünde biraz geciktik,yine karanlıkdı ama bu kez kararlı biçimde daldık pazara,kızımı da toka alma vaadi ile sokabildim ancak bu arada..Pazar da da bir telaş bir telaş benim gibi çalışan ince topuklu ayakkabılarla dolaşanlar mı dersin,bu saate her şeyin ucuzlayacağını bilen mahalle halkı mı dersinn,yaş ortalaması 60 70 arası emekli tayfası mı dersin.....Bayağı doluydu pazar..Gözlerimiz pek seçemesede taze taze domates, salatalık (çıtır çıtır),havuç (kütür kütür) kabuğu parıl parıl mandalina....ıslatılmamış maydonoz.....beyaz turp....aldık evimize..

Sonra eve gelip müthiş bir salata yaptım yemeğin yanına , büyük bir iştahla yedik....

Tabi evimiz pazarın bir sokak üzerinde olması da ayrı bir olay...Yani, ev alıcağım zaman yakınında böyle pazar olmasını çook isterim ....

Comments:
life goes on:)
 
pazar bıze cok uzak cok :(
 
Ah ben de ne severim Pazar alışverisini... Her gitme planı yaptığımda bir aksilik çıkıyor ama!!..
 
Pazara aylardır gidemiyorum. Evimize yakın bir pazar yok bildiğim kadarı ile. Eski evimize yakın bir tane vardı ve pazarları kurulurdu. Eşimle oradan alışveriş yaparken kendimizi o taze meyva ve sebzelerin içinde kaybederdik. Ne güzelliktir onlar... Bir de oğlum bebecikken Beşiktaş pazarına gider onun için en taze, en körpe sebzeleri toplardım, hey gidi günler hey... Güzel güzel sebze yemekleri, salatalar yaparsın artık, afiyet olsun:-)
 
Eve değilde işyerine yakın pazar olduğu için benim için iyi oluyor :)
hangi marketlere gidiyorsun bilmiyorum ama ben sana şok,migros ve tansaş ı öneririm. babam oralara günlük mal gönderiyor. göbek salata ve havucu bizim kendi tarlalarımızda üretiliyor. tavsiye ederim. mecbur kalırsan buralardan alabilirsin :P memlekete gittiğimizde tarlaları, malların hazırlanış aşamalarını vs çekeceğim zaten :)
 
afiyet olsun, taze sebzeden ve meyveden daha güezl ne olabilirki?

Bende aylar oldu, pazara gitmiyeli, burda bizim pazarlar pek fark yoktur türkiyeden, burdada hersey taze ve mis gibi kokar. En cok da, bagiran adamlari severim, gel gel buraya gel, taze taze:))
 
Afiyet olsun AGEcugum. Bir meyve ve sebze ozurlu olarak - ve niyetlen + al ama tuketemeden cope at:((ci olmama ragmen resim ve yazinla istahimi kabarttin. Onume hazir gelse belki yerim:)
 
Bipolar "survival of the fittest " demekten başka yapacak ne var ki??

Aqua, inşallah ilerde yakın olur ..=)

Damla, aslında hiç de ihmal edilesi bir şey değil...
 
ben raziyim pazar icin yürümeye, yeterki yakinlarimda pazar olsun...rengarenk,cesit cesit taze meyve sebzeler...izine gelince ugrarim her pazara vallahi, bana kizarlar ne isin varya pazarda zaten kisitli zamanin diye ama tabiki bana söz dinletmek zor:))
bazi harfler görünmüyor pc.de,ve okumak cok zor...söylemek istedim..galiba tek ben söyledim bunu, belkide benden kaynaklanan biseydir..
:)))
 
AGE'cim afiyet olsun:) Bizim eve yakın bi pazar var her hafta kurulan. Ama ben gitmiyorum. Gitmekte fayda var aslında, çünkü o sebze ve meyvelerin kokusu bile farklı oluyor.
Eskiden annemle giderken bayılırdım pazarın kendine has kokusuna. Ama şimdi o büyük marketlere alıştım herhalde:(
 
ben de bugün pazara gittiiiiim oh beeeee:)))))
 
hahaha annem de her pazar gününü, biraz erken gelin kızım vs.leri geçiriyor. yarene bakınca biri gelmeden gidemiyorya, ve o gün erken gelemiyorsa malum şahsiyet, çekeceğivar annemden:))
 
Ohh süper olmuş desene age,taze taze alınmış sebzelerle yapılan salata:)Afiyet olsun size....
 
Renkler,bu hafta keyifliyiz,umarım haftaya da gidebiliriz..

Nes,ben burada pek duyulmamış ama büyük bir markete gidiyorum bize yakın diye.Arada Migrosa da uğruyoruz tabi..

Sevilaycım,nasıl hala blogumla ilgili problem sürüyor mu?

Kugucm,yemeden olur mu hiç taze meyve sebze!!

Birtencim sadece sen değil sevilayda söyledi ancak,yumurcağın dediğine göre bilgisayarın üst menüsünde görünüm oradan dil kodlaması,ordan da unicode seçmen gerekiyormuşşş...

Mercan gitmelisin bence..bak bir başla alışınca zaten diğerlerini yiyemezsin=)


Ohh Zeynocum sefamız olsun..
 
Şeydacım senin nasıl aran pazarla pekiii???

Zilli zarife teşekkür ederimm...
 
aha pazardan hoşlanan biri daha:))) bende çok hoşlanıyorum pazardan. hakikaten marketten aldıklarım hiççç içime sinmiyor. birde kendim ekip toplayabilseydim. bu sene balkona biber ektim ben. sonbaharda mahsul topladim 4 tane biber:))))) ama ne kıymetli oluyor ekolojik biber. seneye maydanoz falan da ekeyim diyorum:))

nimet
 
BENİİİİİİİİM???:)))) yook öyle birşey:) aslında vakit olsa çok seviyorum ama ben pazara yazın gittim en son galiba:( ha ama gidince hakkını vermek lazım ellerin kolların ağrıyacak, bacaklarında:))
 
İŞte tam benlik bi yazı.Pazara çocukları ikna ederek gitmeye çalışırken her seferinde akşamı etmiş oluyorum.Hem tezgahda ön taraflarda kalan malların iyilerini ucuza almış oluyorum.Örnek vereyim tazecik hamsi 1 lira koca bi poşet havuç 50 kuruş.Yine içinde 3 kıvırcık 2 maydonoz ve bir roka olan poşet 2 lira.Şimdi hem taze hem ucuz pazar varken niye manavdan yada marketten alayım.Resimde çok iştah açıcı duruyor.
 
Nimet,dikebileceğin bir balkon olması bile güzel,bizim her iki balkonumuz kapatılarak eve dahil edildiği için bu konuda sıkıntı çekmekteyiz..

Şeyda,benim ev 4.Kat ve asansör de olmayınca hamallar o zevki yaşıyor..=))


Gazel vakti,her seferinde kızımızı ikna edicez diye mahvoluyoruz.Okulda yorulduğu için direk eve gitmek istiyor rüşvetsiz olmuyor anlıyacağın..
 
Bende çok severim pazara gitmeyi. el emeği göz nuru yetiştirilen sebzelerin, meyveleri 1. elden almak kadar keyiflisi yoktur. teyzeler amcalar gururla sergilerler mahsüllerini. Kimi zaman tüyo verirler. Kimi zaman uzun uzun anlatırlar nasıl yetiştirdiklerini, topladıklarını. İçim açılır gezerken. Bayılırım annemle pazar gezmesine. İlerde kızım olursa inşaallah o da severse üçümüz hep birlikte gezeriz.
 
Sevgili Age benim evim işime de yakın, pazara da yakın. Bu büyük avantaj benim için. Örneğin dün öğle arasında pazar alışverişi yapıp aldıklarımı eve bıraktım ve tekrar işime döndüm.
 
Slmlar.Bir önceki yazında yazılanları okuyunca..Tamam al işte aynı ben dedim. Sadece benim kızım daha küçük. Eve girdiğimde onun talebi başka yönlerde oluyor. "Memme " diye bi başladı mı tüm komşular eve vardığımı anlamış oluyor. Daha soyunmadan onunla ilgileniyorum. Bu iş biter, koca gün kızım durur durur kakası için beni bekler:o)Bi de evde akşamdan yemeğim hazır değilse.. Yandım demektir. Bu arada daha ben üstümü bile çıkarıp, elimi yüzümü yıkamaışım...Offff offff. Ama yine de değiyor değil mi? :O))
 
benimde bir ust sokagımda pazar var ve pazar günleri kuruluyor bende istedigim vakit cıkabiliyorum ama önce minik kızımı uyutmam ve babasına bırakmam lazım yazın birlikte geziyorduk ama kısın hava soguk usutur diye korkuyorum. bu arada lösev uyarıyor 10kasım-1nisan tarihleri arasında yaz sebzelerini kesinlikle almayın diye. bunlar salatalık domates, patlıcan biber, şeftali, karpuz erik, muz gibi... cunku bu tarihler arasında satın alınan gıdaların hicbiri dogal ortamlarda, tarlalarda, gunes ışıgında ve doğal gübrelerle yetişrilmiyormuş ve kanser riskini %70 artırıyormus.
 
Nuraycım,inşallah güzel bir kızın olur seninde ve onunla keyif yaparsınız..

Ebru ne diyim rüya gibi...
 
Bencede pazara gidildiği zaman daha iyi oluyor...Evinde herşey oluyor ve taze oluyor...Bizim pazar kapımızın önüne kadar geliyor...Bu da bizim için iyi tabikide...
 
pazar gibisi yok, turkiyeye geldigim gun ilk isim pazara gidip sebze meyve almak, almayip bakmak bile yeter, ihmal etmeyiniz Age35 hanimciim, her hafta gidinizbizim yerimize de!
 
Duha,ne kadar tanıdık yaşananlar..Memeee nin yerini,anneee ile başlayan ..ne demek ile biten sorular alacak yakında..

Sevilcim,tüm sebzeler tamam da domates yemeyince kendimi resmen eksik hissediyorum.Ama yinede uyarını dikkate alacağım..

Gamzecim,kendi evinde de yakın mı olacak pazar??

Şekercim,yok mudur Sibirya Halk pazarı?
 
Anneme yakın olursam evet :) Daha iyi olur...Taaa nerden nereye pazara gelenler var kötü yaaa...
 
Gamzecim,o halde annene yakın bir ev bulmalısın?
 
pazardan alışveriş yapmak gibisi yok..eski evimizin tam karsısındaydı..şimdiyse yuruyerek yorucak kadar uzunnn....
 
Ben de tam tersi hic sevmem pazardan alisveris yapmayi. Bi gurultu, bi itis kakis. Hoslanmam nedense ama meyve ve sebzeler super gorunuyor:)
 
Menepoz hanım,sen yürü bence hem spor hem sağlık..

AA Banicim taze meyve sebze gibisi yokk..Biliyor musun evlenmeden önce bende bilmezdi pazarın kıymetini.Yemek yapmaya başlayınca taze sebzenin farkını anladım..=)
 
Yorum Gönder



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

illa okumam lazım
HEY GİDİ GÜNLER